NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Temat wygląda podobnie jak przy ubezpieczeniu OC pojazdu – nie ma ubezpieczyciela, który wszystko ubezpiecza najtaniej, są jedynie tacy, którzy dają inną wycenę na poszczególne typy ryzyk – ryzyka chłodnicze, przewozy ponadnormatywne, ładunki niebezpieczne.
Rozwiń
Schowaj
Na początku trzeba zwrócić uwagę kto kim jest:
Broker ubezpieczeniowy:
Agent ubezpieczeniowy:
Przede wszystkim, zalecamy by korzystać z usług agenta/brokera wyspecjalizowanego w danym rodzaju ubezpieczeń. Ubezpieczenia OCP, OCS, Cargo są niezwykle specjalistycznymi i osoba, która zajmuje się innymi ubezpieczeniami np. budowlanymi, zwyczajnie nie będzie miała wystarczającej wiedzy z zakresu ubezpieczeń i prawa transportowego, by móc dobrze doradzić Klientom.
Rozwiń
Schowaj
Jeżeli prowadzona działalność polega wyłącznie na transportowaniu towaru(chociażby i z podwykonawcami), to właściwe będzie OCP
Rozwiń
Schowaj
Nie ma takiego ubezpieczenia, by ochrona ubezpieczeniowa dotyczyła wszystkich ryzyk z danej działalności.
Rozwiń
Schowaj
Zdecydowanie tak, zmienia podstawę kwalifikacji zdarzenia z punktu widzenia przepisów transportowych a także podejście ubezpieczyciela do szkody jako spowodowanej z winy umyślnej/rażącego niedbalstwa.
Rozwiń
Schowaj
Prowadzić sprawy ubezpieczeniowo-szkodowe klienta. Może w ramach indywidualnych umów reprezentować swojego mocodawcę w zakresie szerszym niż jako broker ubezpieczeniowy – czyli np. pełnomocnik w zakresie obsługiryzyka, czyli pełnej obsługizdarzeń szkodowych – tzw.claims officer
Rozwiń
Schowaj
Najczęściej odzyskiwaniezajętych bezprawnie frachtów z różnych przyczyn, czy to nieprawidłowej kompensaty, niewłaściwej interpretacji swoich uprawnień, kolizji postanowień zlecenia transportowego z przepisami transportowymi itp.
Rozwiń
Schowaj
Najlepszym ubezpieczycielem będzie ten, który zaoferuje umowę najlepszych warunkach (najniższa cena, najszerszy zakres ochrony).
Ważne jest by przed zawarciem umowy ubezpieczenia, wynegocjować jak najlepsze warunki, gdyż wiemy z doświadczenia, że jeden ubezpieczyciel potrafi zaoferować przewoźnikowi zupełnie różne umowy, jedną prawie że o pełnym zakresie ochrony, a drugą tak dziurawą, że praktycznie nieprzydatną.
Rozwiń
Schowaj
Najlepiej zwrócić się do kogoś kto będzie wiedział co dalej robić, samodzielnie nie znając przepisów lepiej nie zabierać się za prowadzenie reklamacji.
Rozwiń
Schowaj
To zawsze indywidualna sprawa, uzależniona od zakresu obsługi . Dla przykładu – czy ma obejmować prowadzenie szkód z ubezpieczycielem, prowadzenie reklamacji z kontrahentami, czy ma obejmować windykację sądową, koordynację spraw sądowych itp…
Rozwiń
Schowaj
OC Zawodowe w praktyce przydaje się jedynie przy uzyskaniu przez przewoźnika licencji na przewóz, natomiast OC Przewoźnika zapewnia ochronę odpowiedzialności przewoźnika, która może powstać w ramach wykonywanych umów przewozu.
Rozwiń
Schowaj
Nie ma – i pewnie nigdy nie będzie
Rozwiń
Schowaj
Niestety brak, ale może to zostać zastąpione przez wyspecjalizowany podmiot, który od razu po powstaniu zdarzenia doradza jak postępować
Rozwiń
Schowaj
Skontaktuj się z nami
Cargo Broker sp. z o.o.
ul. Warszawska 29A/U1
05-820, Piastów
Tel: 48 668 32 55 00
E-mail: m.marciniak@cargobroker.pl